Pages

Sunday, February 6, 2011

Happy CNY korang.....


Hello korang semua, Happy Chinese New Year. Korang semua dapat angpau tak? Apa tak dapat, cina kat korang takpa maih saya bagi angpau kat korang erk, bai pack angpau yang kosong jew erk lepa tu korang isikan duti itu sendiri dalam angpau tu k hahaha. Untuk CNY kali saya celebrate ngan orang yang tesayang saya, korang leh teka siapa tu? Ok2 sapa yang dapat teka saya bagi angpau yang berisi duit! Ok dah tau sapa, hehe mestilah Alif kan.

CNY kali tak berapa meriah macam tahun lepas sebab saya tak invite banyak kawan saya. Tahun lepas punyerlah banyak orang sampai saya tak mandi masa saya beraya ngan kawan saya di umah, betapa busuknya saya kan. Dari pagi sampai malam sediakan meja dan semua kerja yang sepatutnya. Tapi tahun ini taklah meriah macam tahun lepas dan Cuma beberapa orang di kawasan umah saya jew dan guess yang paling penting iaitu VVIP hahahah adalah Alif.


Alif datang umah saya pada hari selasa malam dan baik jumaat pagi. Memang happy lah malam tu sebab kali pertama saya beraya ngan orang yang saya amat sayangkan. Malam tu memang best lah sebab kita orang main mercun yang panjang tu lepas tu mercun bunga api dan banyak lagi mercun, Alif pun turut main jugak dan saya kena ngan dier sebab main mercun ngan cara yang bahaya hehehe tapi dier leh main mercn ngan cara yang bayaha, maner aci kan itulah saya pun main mercun ikut cara dier tapi kena tembak bukan ngan senapang tapi ngan dier hehehe.


Lepas main mercun tibalah masa untuk balik dan tido. Abang ngan kakak ipar saya balik umah dier orang, kakak saya lak tido di ruang tamu ngan anak2 manja dier dan part yang paling best saya dan Alif tido dalam bilik. Eh mestilah pengantin katanya, ish korang tak baik tau pikia macam tu kita orang baru kenal jew k so taklah sampai tahap pengantin kot hehehe.


Masa tido kita orang banyak borak dan share semua benda yang berlaku semasa kita orang berjauhan. Kita orang bincang semua benda, entahlah korang kita orang kan kalau start borak tu takkan henti, asyik cakap jew dan yang pasti mesti dapat penyelesaian dalam perbincang itu. Dan yang paling penting adalah, semasa tido dier peluk saya dengan penuh kasih sayang. Memang saya dapat rasa perbezaan semasa dier peluk saya pada perjumpaan pertama dan peluk masa jumpa CNY ini, memang banyak pebezaan dari segi dier pegang tangan saya, saya memang dapat rasa kelainan itu.
Taktau lah yang saya salah ker apa tapi itulah yang saya dapat rasa semasa dier peluk saya.


Sekarang kita tengok lak apa yang berlaku pada hari kedua iaitu pada khamis (03/02/11), pagi tu saya ngan dier pergi car wash dan sambil2 tunggu tu kita orang gi shopping kat shopping complex yang buruk tu hahahaha. Lepas habis cuci ket kita orang gi plak rest house dan zoo. Kat zoo kita orang spend dalam 1 jam kot lepas tu kita orang lik lah. Sampai kat umah kita orang terus landing atas tilam, apa lagi kalau bukan tido hehehe. Saya ni jenis bukan tido petang tau korang tapi hari tu entah kenapa leh tido lak dalam pelukan dier.

Kita orang bangun dalam lebih kurang 2 jam kot, memang lena tido ngan dier. Korang tau tak lepas jew bangun, kita start borak lagi dalam pelukkan! Masa tu saya meluahkan segala isi dalam hati saya, time for jiwang beb hehe, bukan saya sajew dier pun dah mula jiwang dah masa tu. Jiwang2 pun leh buat lawak lak dier tuh, jahat tu selalu suka buli saya. Lepas luahkan semua kita orang pergi mandi dan malam tu kita orang kuar makan malam tu dan pergi karok beb, masa karok memang lucu lah dier tu. Masa dier nyanyi lagu akhir sekali, baru nyanyi separuh terus “pop” dah habis 1 jam. Punyerlah lucah masa tu…eh silap lak bukan lucah tapi lucu, dier pegang mike dan pandang saya hahahahah saya gelak sampai sakit perut, saya ketawa sampai umah dah lama tak ketawa macam tu weh korang.

Sampai umah apa lagi kalau bukan tido kan korang hehe. Masa tido peluk lagi, memang bahagia dan rasa macam ada kat syurga masa tu. Korang nak tau tak, kita hampir terlanjur malam tu! Fuh nasib baik kita orang tahan dan kawal diri masing2 dan elakkan dari benda tu. Saya memag solute dier sebab dier tu kuat penyabar dalam segala benda. Oiiii korang jangan pikia yang bukan2 k, kita tak buat benda bukan itu k, kita orang nak memang nak elak dari benda itu dan kita memang boleh elak dari benda itu.


Kita orang tido peluk sampai pagi dan tibalah masa untuk dier balik. Aduh punyer sedihnya sebab dier nak balik kampong, abang dier kahwin hari sabtu ni. So saya hantarlah dier ke stesen bas, cedihnya tapi sebelum hantar dier kenalah cium dan peluk dulu, weh korang orang cium tu bukan kat mulut tapi kat pipi jew ok hehe. Lepas dier naik bas bermulalah sesi bersms sampailah hari ni, korang nak tau tak dier sudah bermula rindu kat saya. Apa! Korang tak percaya kat saya? Nanti saya tunjukkan bukti sms dier hantar saya baru korang akan percaya kan.

So sampai sini sajew lah cerita CNY, kalau korang betul2 perasan kan entry ni sepatutnya cerita pasal CNY tapi saya cerita lebih kepasa saya dan ngan dier. Saya betul2 sayang dan cinta dier dan saya harap dier pun macam tu jugaklah dan saya yakin dier sudah mulai sayang dan cinta saya walaupun dier cakap yang dier belum beersedia untuk cinta ini semua. Saya memang tak percaya sebab saya dah dapat rasa yang dier sudah cinta dan sayang kat saya. Ok lah, aku kena prepare untuk next entry, next entry adalah tentang dier yang bernama Alif dan beberapa kebenaran dier. So stay tune ok korang!

5 comments:

Raja Bhutan or Putera Bunian said...

A good sign of love. That's the way it's got to be. Romeo and Juliet, they never felt this way I bet.

Wo Jiao Patrick said...

Thanks to god for giving me the chance to feel the love again that I wish it'll stay with me forever and ever :)

Raja Bhutan or Putera Bunian said...

If I only had one wish love would always feel like this wishin' on the stars above. If I only had one dream this would be more than it seems.

Wo Jiao Patrick said...

Thanks Raja :)

Anonymous said...

buy tramadol overnight shipping tramadol online canadian pharmacy - buy tramadol rx