Pages

Sunday, November 3, 2013

Mr lift.....

Mr lift…

Ok, prince nak tanyer ni…biasa korang kene ngorat kat kawasan dan keadaan yang macam maner? Yang aku tau biasa kat bas, food court, tempat2 yang common kan tapi mamat sorang ni plak ngorat aku dalam lift weh dan sangatlah yang menyeramkan jiwa aku yang suci ni hahahaha!

Nama mamat ni Firdaus, tu pon dier yang cakap entah betol ker tak and tinggal depan umah aku jew. Mula2 tu aku memang tak perasan pon sebab aku pergi kerja kul 6am and balik umah pon dlm 8pm jugak lah. Jiran2 aku pon jarang jumpe ni kan plak mamat depan umah aku ni, motif nak pergi melacurkan diri aku sendiri haha, most of the time aku spend time kat umah jew jarang kuar kot.

Ada one day tu, aku nak pergi kerja kul 6am tu so tunggu lift lah. Umah aku tingkat 13, xderlah tinggi sangat, housemate aku jew yang suka meroyan ckp tinggi lah gayat lah itu lah ini lah, pondan tol! Arrrghhh geram aku hahaha. Mase tunggu lift tu, mamat ni pon dtg tunggu lift and aku buat bodoh jewlah maleh aku nak layan haha

F: Awal pergi kerja J
P: Oh biasalah haha, ni pon dah lewat kot
F: kerja kat maner?
P: Kat bangsar
*ting* bunyi pintu lift bukak yer!
F: Oh jauh jugak erk
P: Hmmm entah, tak pernah plak rase jauh sangat
*ting* sampai dah ground floor
F: Nama saya Firdaus, jumpe lagi J
P: Saya Patrick, sure, have a good one!
F: Saya suka kat awk!
P: *Buat muka sentap jap*

So this how it’s start! Mulai hari tu, mulalah hidup aku yang tak seberapa ni penuh ngan kekacauan oleh mamat ni. Setiap hari aku balik, mesti jumpa mamat tu kat lift, aku rase dia kerja guard kat kedai burger kat bawah tu kot haha sebab mase aku balik mesti dier dok tunggu aku kat situ. Tapi seriously aku cakap, aku takder feeling kat dia pon, bukan nak cakap aku ni jual mahal ker aper cuma aku rase aku tak sesuai untuk dia kot sebab he is so handsome and kind and romantic.

Ce banyangkan, setiap hari pagi aku pergi kerja, dia akan teman aku dari lift sampai aku masuk kete and hantar aku sampai ker MRR2 ngan moto ninja dia tu, aku bawak kete dier dok ikut belakang kete aku, bonggek tak dia tu hahaha macam hantar isteri plak pergi kerja dia ni haha. Kadang2 tu rase syok jugak lah sebab ada orang hantar, feeling2 macam suami isteri hahah tapi kadang2 tu annoying kot.

Dia push aku setiap hari untuk suka kat dia sampai satu tahap tu dia cium aku dalam lift dan siap peluk aku dari belakang supaya suka kat dia. Seram tak mamat tu? Lepas dia cium tu, dia cakap *you’re mine now* hahaha! Gila kau, ni macam dah kes deperate jew. Walau macam t upon aku tetap nasihat kan dia tak baik macam tu and aku pernah tipu dier aku dah kawen siap ada anak lagi kat kg. Hahaha yang lucu nyer, dia siap wat background check kat jiran2 aku hahaha. The next day, kene serbu kat lift lagi ckp aku tipo dia kene peluk paksa dan cium paksa…omigod….mampos aku kalau sant tau! Whodhecare!

Si Firdaus ni bukan xder rupa pon, hensem jew aku tengok, serious hensem. Kalau korang tengok mesti korang cair cuma aku jew yang tak cair kot hahaha. Yerlah by the time dia cium aku dlm lift leh jew aku ambik kesempatan tapi aku xnak, hello I’m not a bitch ok. Firdaus ni pon kira bagus jugak lah tak ambik kesempatan haha. Dengan dia ni, hari2 drama kat dalam lift tu sampai aku macam nak naik guna tangga jew ke umah aku tu. Aku siap tipo lagi yang aku dah ada bf, korang nak tau bf palsu aku saper? Hahaha abang dam dam oppa lah saper lagi haha, oppa ^_^ hahaha.

Mase balik umah terus call oppa dam dam, kita orang plak yang buat drama haha cakap kita orang couple. Macam2 aku buat untuk si Firdaus ni percaya tapi apa pon ille jadi, how? Samapi bf si Firdaus ni serbu aku kat umah tapi lepas aku explain semua bf dia pon professional jugak lah, xmacam nyah yang dok meroyan dok bising2 haha. Lepas tu aper lagi, counselling session untuk bf ngan Firdaus oleh aku yang bertauliah ni haha. Tapi lepas 2 hari tu break up lah dua ekor tu, si Firdaus ni kembali gamnggu hidup aku, bloody hell tol lah mamat ni!  Rutin dia pagi2 hantar aku sampai MRR2, tunggu aku kat kedai burger tu sampai aku balik umah. Dengar jew grill umah aku bukak, dier pon kuar tgk aku nak pergi maner, seram tak korang weh. Aku pon dah nasihat dia macam2 tapi satu haprak pon tak jadi, aku still tak mengalah k sbb aku takder feeling kat dia kot.

Bende ni berlanjutan selama 2 bulan jugak kot, kan oppa dam dam! Lepas tup tup dah ada bf baru hahaha kelakar lah mamat ni tapi ok lah tu, at least dah ada someone so xyah lah kacau hidup aku ni, aman sungguh weh tapi kenr serbu ngan bf dia! Pagi2 plak tu mase pergi kerja! Nama bf dier Am!

A: Eh ko tunggu jap! Yang ko kacau bf aku ni aper hal ar?
P: Morning, saper bf ko? Bila mase plak aku kacau bf ko?
*Firdaus datang kat kita orang*
A: Dial ah bf aku, aku syg dier tau. Ko jgn nak cuba yang bukan2
P: Oh yeker, sorry lah. Silap aku, maaf
F: Itu lah syg (Am), I dah ckp I dah ada bf tapi dia kacau I
A: Eh ko ni, cermin diri ko sikit…muka macam entah aper ada hati nak ngorat bf aku
P: Ok, I’m sorry, aku dah lewat untuk pergi kerja ni.

Maleh aku nak meroyan pepagi buta tu. Tapi still buat hal jugak si Firdaus ni dalam lift. Haaa kali ni kene penampo percuma dari aku, haa nak buat lagi kan hambek ko. Kalau buat orang jeles pon agak2 lah kan, mangkuk dua orang ni siap leh romen2 dlm lift weh. Siap cium2 peluk2 depan mate aku dlm lift.

A: Syg (Firdaus) malam ni I nak boleh? *sambil cium*
F: Boleh jew syg…ckp jew u nak aper
*Aku dah mula panas, bukan sebab aku jeles tapi aku jijik*
P: Korang ni, kalau nak buat orang jeles pon agak2 lah bodoh! Tapi kalau ko (Firdaus) rase dah buat aku jeles ko salah lah weh, aku rase jijik tgk ko adalah!
P: Ko ni (Am), ko tak pernah fikir parents ko ker? Tak takut pada tuhan ker? Kalau ko nak romen pon, buat lah kat umah, xyah nak buat show kat public lah. Seks is to proof cinta antara ko ngan dia bukan untuk tunjuk kat orang.  Aku pon PLU jugak walaupon perasaan gay ni dosa tapi aku tetap ingat pada tuhan dan parents aku. Kalau aku ada bf pon, aku xkan buat show lah kat depan orang mcm ko ni bitch!

Lepas dari hari tu, aku dah tak nampak Am. Si Firdaus tu still jadi pak guard kat kedai burger tu. Lantak lah mamat ko nak jadi aper, maleh aku nak layan. Banyak lagi bende aku kene buat daripada melayan ko, lagi pon skrg aku tgh kenal ngan someone walaupon tak hensem, tak kaya tapi aku happy.

Muka firdaus ni lebih kurang macam mamat ni


Ps: Story Mr Lift ni panjang lagi, kisah 2 bulan kot haha tapi aku summary kan. Full story Oppa Dam Dam jew yang tau haha oppa ^_^

Until then,
So & So

The Legend Prince



9 comments:

Unknown said...

hahaha...perghh..part ko kauseling tu x der lak ko cite kat aku erk..hahaha.. tapi kan..pada aku mamat firdaus tu mmg psycho giler kan....hahaha..mujur ko x cair ngn godaan dia..hahaha..

adamiedamuss said...

kann...nama kite jugak dipetik2..

Unknown said...

wei... patrick, muka ang ni memang muka plu ker? mrata2 jer org mngorat. jeles ni... hahaha

Wo Jiao Patrick said...

TB: Haha banyak kali jugak lah firdaus kene kaunseling kat aku haha aku kan hati batu so xlah senang nak cair haha

Adam: Oppa hahaha mestilah :p hehe

FA: Muka aku PLU ko kate...hahahahkalau muka aku PLU xderlah sampai pompuan pon dok merebut kot...xyah nak jeles sangat der...

Sembang Mama said...

Macam-macam orang ada dalam dunia nie kan..

i'm shin... i'm inesen said...

psycho!

JJ said...

hi !

I just nak tanya you all punya opinion . I nie gay Malaysian indian yg fit (six pack , sumpah!)tapi I sangat2 suka gay melayu . Dulu I mmg rapat dgn ramai budak melayu , so most of my friends semua melayu .Tapi kebelakangan nie , I rasa I lebih suka melayu kalau compare dgn Chinese .I bukannya rasis atau ape tapi I rasa yg Chinese lebih sombong kalau compare ngan melayu . So , I nak tanya , apa advice u all utk gay indian mcm aku , ada chance tak beb ?aNd if you don't mind , boleh tak do a blog post abt interracial relationship ? I rasa kat Malaysia mmg platform baik utk interracial .Tenkiu !

Anonymous said...

Ramai je malay like indian ... x perlu nk rasa kena racist or being racist ... just be nice ..

nazaluvaholic said...

Untglahh.. hbatttt