Pages

Saturday, May 11, 2013

April – Hepatitis & HIV Test


April – Hepatitis & HIV Test


Rock yaw! Weh korang tau Abang Adam dam dam kan…dier kan….hmmm abang dam yeker? Hahaha! Abang dam dam mandul katanyer haha…ok lah just kidding. Anyway, biarkan abang dam mandul ker tak sebab dier taknak baby papa bear buat mase ni haha astaga lari topic lagi der…

Ok, back to tajuk kali ni. Mesti korang tengah ber-guling2 atas lantai sebab taktau ada aper dengan tajuk ni kan…ok2 jangan meroyan. Month of April is not really my month after all sebab kesihatan saya yang tak berapa nak stable.  Bulan April lah aku disahkan menghidap hepatitis A dan hepatitis B acute period! Macam maner kene hepatitis aku sendiri taktau, yang aku tau cuma minggu pertama april tu aku diserang oleh askar2 dalam badan aku.

Seminggu takder selere nak makan, rase nak muntah dan pening yang teramat sampai takleh nak jalan, baring atas katil untuk 3 hari. Aku ingatkan aku pregnant mase tu tapi serious sebijik macam orang baru pregnant haha sampai takleh tahan last2 pergi buat blood test kat klinik dan dapati result untuk reading liver function 1653 dan reading yang normal adalah 41. Mase tu aku macam speechless dan mate aku lak dah turn to warna kuning so confirm ada masalah dengan liver. The next day terus pergi PPUM untuk rawatan lanjut, buat blood test lagi kat situ tapi result keluar seminggu after.

Mase aku jumpe doctor barulah dier cite kat aku yang aku hidapi hepatitis A dan B, usually yang hepatitis A ni kene dari makanan dan minuman yang tak bersih tapi yang hepatitis B ni hanya boleh dijangkiti dengan 3 care

1.       Blood Transmission
2.       From Mother
3.       Sexual intercourse

So bila doctor tanye aku ada buat blood transmission ker tak, aku jawab tak, doc tanya lagi your mother ada hepatitis record ker, aku jawab taktau, doc tanye lagi u ada buat sex intercourse ker? I’m seriously speechless that time sebab you all know kan haha and I say yes to doctor. Hampeh, dier tanyer lagi my partner is male or female and I answer male sebab I better tell the truth because is my health and aku xnak main2 dengan bende ni so aku citekan semua kat doctor.

Guess what, doctor suruh buat HIV test for safety reason! Aku tersentap giler mase tu, aku macam what the F***, owh god! Aku pon no choice kenelah buat jugak tapi kene tunggu 1 minggu untuk result, omigod aku boleh mati tunggu result so aku pon decide buat kat klinik jew leh dapat result 1 hati. Haaaa here come the fun part sebab lepas bagi darah (bukan dara hokey!) still kene tunggu untuk result.

Point yang aku nak cite kat sini adalah kalau tak buat apa2 kenapa kita nak takut kan? Hahaha I’m not good guy after all as you guys think, well all I can is everybody has a history of their life and I got mine too. Tapi result keluar negative for HIV but mase menunggu seharian untuk result tu….hohoho merry Christmas lah untuk aku mase tu sebab macam2 main dalam fikiran aku mase tu sampai xleh nak tido  and I just gone crazy for that night. Mase dapat result tu, hah lega hati senyum memanjang jew haha. So now kene consult balik dekat PPUM untuk further blood test nak tengok liver function and hepatitis level macam maner.

Mesti korang ter-tanya2 kenapa mamat sekor ni dok cite pasal ni kan. The point that I wanted to point out is don’t ever play with your health sebab tuhan dah lahirkan kita dengan sempurna dan telah hadiahkan angota badan yang sihat tapi kenapa kita manusia suka nak menyalah gunakan hadiah dari tuhan ini. Kita Cuma hidup sementara dalam dunia, yer betul kita kene enjoy hidup kita selagi kita masih hidup tapi cubalah enjoy dengan care yang berfaedah untuk diri kita sendiri dan jugak untuk orang lain, hidup kita bukan untuk sex semata-matanya terutamanyer untuk para PLU yang di luar sana.

Aku tau susah untuk PLU macam kita untuk membuang perasaan nafsu kita, nampak jew sorang laki yang ketul2, jambu, anak ikan or main mate terus nak ajak main. Pernah tak korang fikir aper status lelaki atau perempuan yang korang main itu? Dier dah pernah main dengan berapa orang sebelum ini? Adakah dier sihat atau mempunyai penyakit? Aku pasti punyerlah hanya segelintir jew yang fikir macam ni sebab dier oang sayang pada diri sendiri tapi yang separuh lagi hmmm lantak lah yang pasti aku dapat mamat/awek tu untuk puaskan nasfu binatang aku ni.

Aku pasti korang semua mesti pernah dengar ‘selagi tak kene, selagi tu lah takkan berhenti’! So lepas ni ber-hati2 lah dengan segala perlakuan anda, even though korang buat safe sex still ber-macam2 penyakit boleh transfer ke dalam badan kita tanpa kita ketahui. Aku memang sengaja buat post ini sebab aku nak kawan2 aku yang bace ni sedar dan ber-hati2 di luar sana sebab aku sayang kawan2 aku.

PS: maaf kalau ada terkasar bahase tapi aku cuma nak ingatkan korang! No hurt feelings yaw ;)


Until then,
So & So

The Legend Prince

9 comments:

adamiedamuss said...

Woi...motif asyik petik nama eden jek??
Adik pat..mana ada perkataan semata-matanya dek non... Xpernah jmpa dlm kamus...
Tetiba dak nie meroyan...motif..
Ye ke pat.. Eemmmm...yeke mcm tu? Betul ke neh?

Unknown said...

motif awan larat.... lariiiiiii

Wo Jiao Patrick said...

Adam: hmmm yeker bang? Tapi kan hmmm betul ker? Hmm tapi bang....
Itu perkataan baru yg sy invented lah bang....nanti sila guna perkataan is selalu erk......

Fallen: motip sangat kan....nampak tak nampak haha

Anonymous said...

Kalau nak private email mcm mana?

Wo Jiao Patrick said...

Anon: anda boleh pm sy di princeofledengs89@gmail.com

Anonymous said...

Awesome post.

Feel free to surf to my site ... best website hosting

Anonymous said...

Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a completely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Excellent choice of colors!

Look into my homepage LG 42LS5600 ()

Anonymous said...

It operates !!! Thanks so much !!!

my blog post: xerox phaser 8560 manual ::
::

Anonymous said...

Greetings! Very helpful advice in this particular post!
It's the little changes which will make the most important changes. Many thanks for sharing!

My homepage: xerox 8560mfp