Pages

Saturday, May 11, 2013

Take Care Of Your Body Like A Temple


Take care of your body like a TEMPLE


Hi everyone, rajin plakyer aku ni nak update blog haha. Well, it’s satuday and since tak keluar ke mana2 so aku decide untuk update blog tapi kan dekat rumah baru aku ni takder line internet lah plak! Kejam kan TM haha ok nevermind.

Take care of your body like a TEMPLE – mase aku bace blog abangNajmi – hidup mesti diteruskan, ada satu entry tu sorang mamat yang tinggal kat US post dalam blog abang ni. Aku lupa lak name dier! Korang ingat lagi tak kat entry aku (April – Hepatitis& HIV Test) aku pernah cite yang hidup kita ni adalah hadiah yang cukup sempurna untuk kita. Aper plak kaitan dengan tajuk plak kan. Well ader kaitan sebenarnyer haha.

Since the first day we born, we get everything like love from our parents, nice cloth, nice food for us to grow healthy, good education for our future. Even though parents kita susah tapi dier orang tak pernah abaikan kita untuk menyara kita tapi disebabkan satu langkah yang salah kita terus terjunam dalam gaung yang besar tanpa kita sedar iaitu nafsu kita. Nasfu yang aku tengah cite ni bukan nafsu beli belah, or travel tapi nafsu untuk puaskan hubungan intim kita. Aku jugak tak nafikan yang semua orang malah termasuk saya jugak terbabit dalam nafsu ni tapi bila tanye diri sendir dengan perlakuan kita, kita sering akan jawab ‘alah hidup kita sekali jew, so enjoylah’! Tapi kita tidak pernah fikir tentang orang2 yang sayang kita  dan yang paling penting dosa terhadap tuhan sebab kita kene kembali roh kita kepada tuhan dengan care yang bersih dan suci seperti kita lahir dulu.

What if I have it?



Korang mesti fikir kenapa mamat ni asyik dok cite pasal kesihatan hahaha! Macam aku citekan dalam entry sebelum ni, selagi kita tak kene selagi tulah kita takkan rase kesal. Mase orang buat HIV test baru2 ni macam2 bende cross my mind lepas bagi blood untul test kat clinic. Setiap minit lepas itu aku asyik dok terfikir aper aku harus buat kalau aku ada HIV?

Soalan yang paling gempak yang takleh nak adalah macam maner aku nak face parents aku kalau aku ada HIV? Mase tu dunia aku seakan gelap dan aku dah lost focus dalam keje kat office. Macam maner aku nak face dengan kawan2 aku kalau dier orang tau aku ada HIV? Sebelum ni kita orang semua share makanan dengan satu sudu tapi lepas ni kalau aku ada HIV macam maner aku nak share? Macam2 main dalam otak aku yang kecik ni dan mase tulah aku menyesal sangat dengan berbuatan aku, kenapalah aku buat semua dosa itu tanpa memikirkan semua ini. Macam maner aku nak teruskan kehidupan aku kalau aku ada HIV, aku terase sangat jijik terhadap diri aku sendiri mase tu, sangat jijik sampai aku takleh nak tengok muka aku sendiri kat cermin.

Perkara yang paling sedih macam maner aku nak berhadapan dengan parents aku L sebab anak maner yang tak sayangkan parents sendiri kan. Aku sayang kan dier orang lebih dari nyawa aku sendiri tapi kalau aku ada HIV macam maner aku nak bersua muka dengan dier orang? Memang malam tu aku takleh nak tido sebab aku memang takleh nak tido. Mase tu lah aku fikir kenapalah aku bodoh sangat sangat tak fikir bende2 macam mase aku buat bende yang tak elok tu. Walaupun aku tak seteruk seseorang macam buat sex rambang tapi aper yang aku buat tu tetap salah dan dosa pada tuhan dan parents aku.

Semua soalan ni bermain dalam fikiran aku sampailah aku dapat result HIV aku tu negative! Baru lah aku leh bernafas dan rase masih hidup lagi. Mase tu hanya tuhan jew tau betapa kesalnyer terhadap segala perbuatan aku pade diri aku sendiri. Mase tu jugaklah aku buat janji kat diri aku dan pade tuhan yang aku akan jage badan aku seperti sebuah temple yang suci. Untuk kaum2 lain korang leh anggap badan korang seperti sebuah tempat yang amat suci yang perlu dijaga dengan bersih tanpa kotor.

Betul, memang senang untuk kita berjanji tapi kalau takleh nak tunaikan buat aper nak janji. Aku pasti kalau kita nak something yang baik untuk diri kita sendiri, kita harus berjuang dan menempuh segala cabaran yang kita hadapi dan aku pasti kalau kita buat dengan hati yang ikhlas mesti kita boleh, kan.

Ambiklah langkah2 keselamatan selagi kita ada peluang ini dan ucapkan pada tuhan sebab masih diberikan peluang kepada kita untuk hidup bersama dengan orang2 yang kita sayangi. Ok lah sampai sini sajew…nanti ader yang meroyan kat sini macam abang dam dam haha….see you guys, love you all ;)

PS: maaf kalau ada terkasar bahase tapi aku cuma nak ingatkan korang! No hurt feelings yaw ;)


Until then,
So & So

The Legend Prince

2 comments:

fallen angel said...

erm.... if...... xmao pk... terlalu berat untuk diimaginasikan... apepun... syukur... xda benda x elok jadi kt ang...

The Legends Prince said...

Fallen: memang nightmare lah aku ckp kalau nak imagine kan hahaha....itu lah thanks by the way ;)