Pages

Sunday, February 6, 2011

Tentang dier yang bernama Alif.....


Weh korang semua, tengah buat aper? Mesti korang tengah enjoy ngan kekasih korang kan. Saya rasakan inilah kali pertama saya post 4 entry sekali gus, korang bacalah sampai mata korang berdarah hahaha. Entry ni saya nak cerita pasal si dia. Dulu pun saya pernah cerita tentang dier tapi itu tentang di mana saya kenal dier jew kan tapi untuk kali ini saya nak cerita tentang diri dia walaupun saya hanya kenal di hanya 1 bulan.

Saya tau memang kita susah nak kenal seorang itu dalam masa yang begitu singkat tapi kalau kita betul2 memahami seorang tu kita mesti boleh kenali perangai seorang itu dan saya sudah boleh memahami dier serba sedikit. Sebab utama saya sudab boleh kenal dier adalah saya observe dier betul2 semasa berada dia berada di sisi saya. Lagi pun saya betul2 sayang dan cinta dier!

Ok back to the story, saya taknak jiwang2 di sini. Biasanya orang panggil dier Alif tapi sya panggil dier Arin. Deir ni seorang yang open sangat, saya boleh begaitau apa2 sajew walaupun benda itu baik atau buruk asalkan dier tidak ketahui perkara itu dari orang lain. Dier ni memang tak nampak garang tapi dier ni seorang yang betul2 tegas dan kalaulah dier marah dier akan takkan bersuara tapi akan mengambil masa selama 2 hari untuk recover dari kemarahan itu, benda ini tak pernah berlaku kat saya lagi, kalau lah berlaku mesti saya akan nangis selama 2 hari itu.



Dier ni suka senyum dan sentiasa akan senyum, senyum dan senyum. Senyum itulah yang membuatkan saya jatuh pada dia. Dier memang comel dan hensem masa dier senyum, kalau orang marah pun konpem akan cair punyer tapi saya memang tak berani nak marah sebab saya memang takut kat dier .


Sekarang saya nak sentuh pasal kematangan dier. Selama ini saya memang ingatkan saya memang matang dalam hidup saya dan pandai dalam membuat keputusan tapi sangkaan saya memang salah selama ini sebab dier memang jauh matang dari saya walaupun dier baru 24 walaupun nampak macam muda lagi. Dier mesti akan dengar dulu apa masalah dan baru akan buat keputusan tapi saya tak macam tu sebab saya akan keputusan terburu-bru lepas tu baru akan fikir tapi dier dengar dulu baru buat keputusan.


Keasabaran dier memang kuat kalau banding dengan saya. Saya memang nampak di diri dier bila bersama dengan dier. Dier memang sangat berbeza dari semua yang saya kenal, saya ckp ni bukan kerana saya sayang dan cinta dier tapi kalau saya tak sayang pun saya akan ckp macam tu. So secara kesimpulannya memang dier bagus untuk saya dan saya amat sayang kat dier dan cinta dier. Dier memang sangat take care pasal saya dan saya pernah luahkan kat dier yang saya tak akan dapat menerima kehilangan dier dan dier ckp “trust me”! Saya memang percayakan dier 100% dan hanya dier sahaja yang boleh kawal saya.

Apa2 pun saya memang bahagia dengan dier. “Love is not the matter how long you’ve been together but is the matter of how you keep up the love through the love journey”! Walaupun dier kata dier tak sedia lagi tapi dier sudah mulai cinta dan sayangkan saya, saya tau kerana saya cinta dan sayangkan dier dengan sepenuh hati saya.


“I love you so much Arin”


P/S: Picture ALif akan dipostkan tak lama lagi dengan password protected untuk security purpose dan password can be owned by selected people only.

4 comments:

Anonymous said...

semoga yang terbaik utk hang..

Wo Jiao Patrick said...

Tima kasi Zack :)

Sofi Zainuddin said...

all the best to u ....

thanks following me :)

Wo Jiao Patrick said...

Thanks BBC, i really appreciate that and no worries about the following :)