Pages

Monday, June 28, 2010

Cukuplah setakat apa yang telah berlaku dalam hidup saya!

Hari ini (28 June 2010) adalah kali ke-3 yang teramat luka dalam hidup saya ini. Entah kenapa semua suka sangat buat saya terluka. Cukuplah setakat apa yang berlaku dalam hidup saya. Pada mulanya saya percaya yang sofian lah orang yang saya menanti selama ini tapi akhirnya dia pun seperti yang lain jugak akhirnya. Mungkin dia sudah dapat yang lain yang mungkin lebih baik dari saya dan saya mengaku yang saya tidak sempurna seperti yang lain. Mungkin juga saya tidak sesuai untuk dia, yalh kan dia tinggal di KL apa taknya. Kat sana lagi banyak yang baik dari saya kan lagi pun sofian ni baik, hensem dan cute.

Saya rasa diri saya lahirkan di atas muka bumi ni untuk diuji dengan mengunakan perkataan cinta. Pada saya, saya dah cukup setia pada dia. Untuk pengetahuan semua, saya belum lagi berjumpa dengan sofian dan bercadang nak berjumpa pada jumaat ini (2 June 2010). Saya tak salahkan dia untuk tinggalkan saya kerana naluri kita semua adalah sama terutamanya ego kerana ego lelaki tak pernah puas dengan benda yang dier sudah mempunyai. Walaupun saya tengok lelaki lain semasa berjalan-jalan tapi hati saya masih setia pada dia dan ta pernah fikir nak cari yang lain.

Saya tak pasi hidup apakah ini! Hidup seperti ini cukup menyakitkan hati yang sering membuatkan saya mengalirkan air mata. Untuk saya harta atau duit tidak penting tapi kasih sayang dan cinta yang setia itulah yang amat berharga di dunia ini malah ada juga yang mengunakan perkataan cinta dan sayang semata-mata untuk duit iut.

Sekarang dia hanya mendiamkan diri dia walaupun saya menghantar massage begitu banyak sekali. Seperti yang saya telah cakap tadi mungkin dia sudah jumpa seorang yang lebih sesuai untuk dia. Kalau saya cakap saya taknak mencinta dan dicintai lagi lagi itu hanya lah untuk sememtara kerana cinta datang dan pergi tanpa diundang dan semua ini berlaku ikut kehendak tuhan yang maha esa.

Hati saya ingin jerit sekuat hati dan menangis supaya semua kesedihan boleh hilang. Saya takkan sama sekali buat macam orang lain yang kuat sumpah jika ditinggalkan tapi saya tetap akan gembira untuk dia kerana dia sudah dapat yang dia betul2 inginkan dalam hidup dia, buka dia seorang sahaja tapi semua orang ada keinginan dalam hidup mereka kan.

Saya tetap akan berdoa untuk dia supaya dia sihat selalu, gembira dengan lover dia dan berjaya dalam hidup dia. Walaupun dia dapat yang baru saya tetap masih risau kerana kadang2 dia perlukan duit. Kamu semua faham2 jewlah kat KL, gaji hari ini tak sampai 2 minggu dah kosong. Itu yang saya risaukan, entah yang lover baru dia bagi ker tak kan!!! Harap2 lover dia baik dan tolong dia semasa dalam kesusahan.

Walau macam maner pun saya akan tunggu sampai malam hari ini, kalau dia tak reply jugak sms saya maknanya metsi korang dah tau kan apa maksudnya. Hurm, bak orang kata dunia ni besar dan masih mempunyai yang baik, penyayang, setia dan jujur tapi buat masa ini saya taknak cinta sesiapa dulu untuk masa kini kerana luka dalam hati belum sembuh lagi.

Pengajaran untuk saya selepas tiga kali terluka adalah jangan mudah percaya kata2 orang kerana hati akan kata lain walaupun perkataan dari mulut adalah manis yang hanya untuk seketika.

Ok, kita tunggu sapai malam ini dan tengok apa yang akan bakal berlaku. Kalau dia diam begitu sajew kita faham jewlah apa maksudnya dan kalau dia reply pun kita akan tengok apa alasan dia dan kita buat keputusan.

*counting start now*

2 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

jgn serik.. jgn putus asa.. selagi kita berusaha utk di cintai.. selagi itu juga kita akan rasa di sakiti.. cinta x seindah yg di ucap.. semoga berbahagia~

Prince Patrick said...

Terima kasih Shin, saya amat menghargainya.