Pages

Wednesday, June 30, 2010

Jawapan yang tidak menentu....

Selamat pagi kawan2 semua yang saya sayanh sekalian. Ingat lagi tak yng saya kata nak tunggu dia sms saya akhirnya dia sms jugak. Tapi alasan dia entah dia kata takda kredit, hmmmmm kerana cinta terhadap dia begitu dalam saya tetap terima alasan dia dan mungkin juga benar.

Dari pandangan saya dia tak berapa jujur lagi sebab saya guna number hp saya satu lagi untuk kacau dia tapi lain plak jadinya. Dia msg ker number personal kata dia tengah tolong kawan dia di sebuah restoran tapi bila dia msg ker number satu lagi di kata tengan main boling. Entah mana satu nak percaya ni, walau macam maner pun saya akan bincang dengan dia jumaat ini masa jumpa dia. Mungkin ini adalah satu salah faham dan harap begitu jugak. Satu sebab saya kerana saya harus bertolak ansur adalah kerana saya amat mencintainya.

Mungkin terlalu awal untuk kami lafzafkan perkataan cinta tapi kami masih mempunyai banyak masa lagi untuk mengenali satu sama lain. Sejak kebelakang ini saya rasa seperti dia telah jauh dari saya atau mungkin perasaan saya sendiri?

Mungkin saya perlu lebih kenali diri dia dan lebih memahami dia. Saya bukan curiga terhadap dia tapi saya takut kehilangan dia dalam hidup saya dan kamu semua kan tahu yang saya memang mencintainya. Walaupun dia tidak balas satu msg saya, saya mula risau apa yang dia sedang lakukan di sana dan harap semuanya selamat untuk dia. Saya bukan nak dia msg saya setiap saat tapi hanya satu msg yang boleh menyenangkan hati saya yang dia selamat dia sana.

Perasaan takut mula timbul di dalam diri saya dari mulai saat saya cintai dia. Takut kehilangan dia, risau kesihatan dia, risau keselamatan dia dan risau dari segala benda yang boleh membahayakan diri dia. Saya betul2 tidak tahu macam maner saya nak buktikan cinta saya terhadap dia. Walaupun tak lagi kami akan berjumpa, perasaan geentar itu ada tapi bukan seperti dulu. Gementar dulu hanya kerana cinta monyet tapi boleh bertahan selama 2 tahun kerana ex saya jaga perhubungan kami tapi untuk kali ini rasa risau dan takut yang menguasai diri saya.

Setiap hari dan setiap saat saya memikirkan cara untuk jaga perhubungan kami supaya kekal sampai akhir hayat saya. Satu sahaja permintaan saya terhadap tuhan yang maha esa iaitu pastikan saya jalan dulu sebelum dia kerana saya tidak bayangkan hidup saya tanpa dia. Kadang2 saya memang sibuk dengan kerja tapi saya masih ingat kat dia setiaap saat, masa tidur lagilah, perlbagai soala yang timbul dalam diri saya dan tidak dapat jawab kesemua soalan itu.

Seperti yang saya kata tadi mungkin saya perlu lebih memahami dia, mungkin dia sibuk dengan keja dan perkara yang paling penting saya tak boleh lupa adalah dia mempunyai kehidupan sosial dia dan saya tidak boleh masuk campur sama sekali tapi kehidupan sosial dia yang terlampau saya akan masuk campur kerana ini mungkin effect perhubungan kami berdua.

Entahlah, saya tengah keliru!!! Saya tidak tahu cara yag terbaik untuk mejaga perhubundan kami dan adakah dia pun memikirkan cara untuk kekalkan perhubungan kami? Kalau saya seorang jew risau dan fikirkan cara untuk menjaga perhubungan kami tidak guna juga sebab ini adalah hidup kami berdua dan kami berdua harus berbincang masa depan kami dengan lebih teliti.


Yang tinggal dalam diri saya sekarang adalah cinta yang terlampau terhadap dia, risau, rasa takut dan bimbang.......hidup yang tidak pernah berhenti perjalannya sehingga akhir hayat kita.

2 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

fikirlah betul betul... hidup ni mengecewakan.. jangan menambah benda benda yg leh mengecewakan lagi.. jgn kerana syg sgt sgt.. sampai amik keputusan yg silap..

dia x jujur.. kamu sendri dah tau... and dia x rasa kamu penting.. hm x seronok lah mcm ni..

kalo shin ada hubungan yg x jelas.. x membahagiakan.. even shin syg org tu.. shin cuma beharap.. dalam kesabaran tu, cpt2 lah timbul perasaan putus asa.. bila dah putus asa... baru la senang nak lupakan dia.. cari hidup baru...

semoga berjaya~

Prince Patrick said...

Keputusan memang boleh ambik dalam sekelip mata tapi ini adalah masalah cinta dan hidup. Mungkin juga ada yang kata cinta boleh cari bila2 masa tapi untuk saya cinta itu adalah satu perasaan yang begitu indah dan cantik.

Semua yang saya boleh anggapkan buat masa sekarang adalah saya tidak sesuai untuk dia dan ada yang lebih sesuai dan sempurna untuk dia yang dia telah jumpa dalam hidup dia.

Saya cuma nak dia happy dan tidak kecewa dengan keputusan yang dia telah buat.